Service
Ook na uw aankoop kunt u op ons rekenen.
Esders’ service is een all inclusive begrip. Zo zijn in de prijs van het jaarlijks onderhoud ook het kalibratiecertificaat en firmware updates inbegrepen (n.a.v. normwijzigingen en/of productverbeteringen). Maar de Esders service gaat verder dan alleen onderhoud en reparatie van uw apparatuur. Wij vinden het belangrijk dat u de Esders apparatuur moeiteloos kunt gebruiken.
Esders service is daarom ook:
- Instructie
- Software ondersteuning
- Technische ondersteuning
- Leenapparatuur als uw toestel in onderhoud of reparatie is (indien voorradig)*
- Verzendservice
- Mobiele service
Bij bedieningsvragen of storing van het toestel, of wanneer u vragen heeft over de software of updates ervan, neemt u dan contact op via telefoonnummer 013 4680 856 of via info@esders.nl. Wij helpen u graag!
Service reservering
Uw instrumenten weer snel inzetbaar met een service reservering!
Kunt u niet lang zonder uw apparatuur? Met een service reservering wordt de doorlooptijd aanzienlijk verkort. U ontvangt dan van ons een reserveringsnummer en de planning voor uw instrumenten. Wij verzoeken u dit reserveringsnummer te vermelden bij uw zending. Via ons nieuwe gratis platform Esders Connect kunt u uw apparaten eenvoudig aanmelden voor service. Op verzoek bieden wij u ook een ophaalservice aan en zorgen wij voor het naleven van de jaarlijks terugkerende keuringsdata.
Huidige doorlooptijden van de service
Om een nauwkeurig beeld te krijgen van hoeveel tijd u bespaart als u uw apparaat voor service bij ons registreert, kunt u hier de dagelijks bijgewerkte doorlooptijden bekijken. Het is het aantal werkdagen dat uw apparaat hier in ons bedrijf doorbrengt, van goederenontvangst tot goederenafgifte.
Hoe maak ik een servicereservering in Esders Connect?
Insturen apparaten
Uw apparaten kunt u voor onderhoud e/o reparatie rechtstreeks opsturen naar:
Esders GmbH
T.a.v. Service afdeling
Hammer-Tannen-Str. 26-30
49740 Haselünne
Duitsland
U kunt uw apparaten ook afleveren bij ons verkoopkantoor in Tilburg, vanwaar wij het doorsturen.
Desgewenst kunnen we voor u de verzending regelen. Via service@esders.nl of telefoonnummer 013 4680 856 geeft u het volgende aan ons door:
- Lengte x breedte x hoogte van het pakket
- Het gewicht van het pakket
- Het afhaaladres
- Datum vanaf wanneer het pakket kan worden opgehaald
Indien uw Esders apparaat voor onderhoud of service bij onze Service afdeling in Haselünne is, kunnen we, indien voorradig, een leentoestel beschikbaar stellen*.
Het periodiek onderhoud wordt uitgevoerd door onze Service afdeling in Haselünne. Zij dragen ook zorg voor benodigde reparaties. Om te voorkomen dat er data verloren gaan, vragen wij u de apparaten uit te lezen, alvorens ze in te sturen. Wanneer u de apparaten volledig opgeladen aanlevert, is de benodigde servicetijd korter.
* voor het uitlenen van apparatuur gelden altijd onze Algemene Leveringsvoorwaarden.
Mobiele service - service op locatie
Tijdens een mobiele service komen onze servicemonteurs met een volledig ingerichte serviceauto bij u op locatie en verrichten daar alle onderhoudswerkzaamheden. Uw apparaten zijn dan direct weer inzetbaar! Vraag naar de mogelijkheden: service@esders.nl of bel naar 013 4680 856.
Technische ondersteuning
Bij bedieningsvragen of storing van het toestel, of wanneer u vragen heeft over de software of updates ervan, neemt u dan contact op via telefoonnummer 013 4680 856 of via info@esders.nl.
Bij aankoop van nieuwe apparatuur geven wij graag gebruiksinstructie zodat u optimaal gebruik maken kunt van uw aankoop. Ook nieuwe medewerkers kunnen wij voor u instrueren in het gebruik van Esders apparatuur.